7. lokakuuta 2016

20 vinkkiä piristää juuri eronnutta

Kiiltävät hiukset kutittavat vasten kasvojasi samalla, kun komean nappisilmäisen miehen puvun takin vetoketju aukeaa sutjakasti. Hän sivelee poskeasi hellästi ja tunnet olosi rakastetummaksi kuin koskaan. Vaihdatte pitkiä, tulisia ja limaisia suudelmia, kunnes kuuman rakastelun jälkeen olosi on naisellisempi kuin koskaan. Ja koittaa aamu ja heräät uuden tuttavasi lakanoista onnellisempana kuin ikinä ennen.

Ja ei -tää edellä mainittu ei ollu tarina nimeltä Fifty Shades of Iina. Vaan se kertoi siitä, millaista keskiverto parikymppisen naisen perjantai-illan kuuluisi olla (ainaki kaikissa hyvissä leffoissa ja kirjoissa). Mutta rehellisesti sanottuna (tai oikeastaan kirjoitettuna) tällä hetkellä oloni on sellainen, että kuuntelisin mieluummin pölynimurin hurinaa, kuin ajattelisin itseäni suutelemassa ketään limaista vierasta ukkoa. Oikeastaan niin teinkin, sillä aloin perjantain kunniaksi siivoamaan. Sillä mielessäni on ollut viimeaikoina vain yksi asia - exä, eksä, entinen heila vai miksi ikinä sitä kutsutaankaan. Sillä toisin kuin Sini Sabotage oon tyttö entinen jonkun. Myönnetään, mulla on nyt ollut ihan älyttömän ikävä herra x:ää. Olemme täysin lopullisesti päättäneet haudata rakkautemme (tai oikeastaan minä päätin) aikoja sitten, mutta tänään vain tuli sellainen eksäikävä. Joka johtuu varmaan siitä, että katselin liikaa kun matikkaa opiskeleva kamuni vertasi x:n suhteita y:hyn. Mun puolesta x ja y voisivat ratkaista omat ongelmansa lopullisesti niin, ettei kaikkien suhteesta tietämättömien matemaatikkojen pitäisi sitä itsekseen koko ajan pohdiskella. 
Joka tapauksessa tiedän, että ero oli paras vaihtoehto, mutta nämä sinkkuillat vaan on välillä yhtä itkua. Juuri kun luulit voivasi lopettaa itkemisen alkaa kyynelkanavat kuin ihmeen kautta vuotamaan lisää kyyneleitä. Ja ihan kuten TikTak mä kysyn iseltäni, miksi kyyneleet saamatta siihen vastausta, koska tiedän, että näin on parempi. 

Eron myötä olen kuitenkin saanut vetää hernarit nokkaani useamman kuin useammankin kerran. Minua viisaammat ihmiset rakastavat nimittäin neuvojen jakelemista juuri eronneelle (juuri=puoli vuotta sitten) epätoivoiselle parikymppiselle sinkkunaiselle. Jotta elämäni ei olisi pelkkää murhetta ja tuskaa he päättävät kertoa minulle samat vanhat viisaat neuvot, joista minä voin "piristyä" ja oppia uuden positiivisen elämänasenteen. Seuraavaksi kerronkin, mitä nämä positiiviset jokaiselle juuri eronneelle kerrotut elämänviisaudet ovat, etteivät kaikki suomen eronneet sinkut aivan masentuisi:

1. Odotahan vain se uusi rakkaus odottaa jo sinua ihan nurkan takana. 
- Entä jos mun talossa ei vaan ole nurkkaa ja oon päättäny jäähä sisälle nyyhkimään exääni? Tuleeko se samalla hetkellä kuin postinkantaja sit vai onks se mun viiskymppinen sähkömies?

2. Se ei vaan ollu sun arvoinen.
- Mä en tiennytkään, et ihmisillä on erilaiset ihmisarvot näinkin tasavertaisessa maassa kuin Suomessa. Mikä mun arvo on? Satanenko, niinku se mies baarissa silloin ehdotti vartin sekstailusta? (josta kyllä kieltäydyin kohteliaasti). 

3. Se ei tiiä mitä se menetti.
- Luultavasti hän tietää sen, mitä menetti. Onhan siitä jo kohta puol vuotta ku erottiin...

4. Vielä sä löydät sen oikean!
- Montakohan "se oikeaa" mulla onkaan? Luulin exäni olleen se??? Ja sitä edeltäneen exäni?

5. Ota laastarimies?
- Ottaisin, jos löytäisin yhenkin, joka muistuttaa mun exää ees vähäsen! Sitä paitsi mähän otin jo yhen Roskisprinssinki, mutta seki laastari tippu ennen ku haava oli ehtiny ees umpeutua. 

6. Maailma on täynnä miehiä.
- No niin on valtamerikin täynnä kaloja, jääkaappini täynnä tyhjää ilmaa, sen sijaan, että siellä olisi ruokaa. Vatsani täynnä suklaata. Tinder täynnä lirkkuja. Baarit täynnä kusipäitä. Aika monikin asia on täynnä ja mä olen ihan täynnä tähän neuvoon...

7. Ansaitset parempaa.
- Mä en oo kyllä törmännyt kehenkään parempaan ja eiköhän se exäkin sitten ansainnut parempaa kuin mut... Oikeastaan tällä hetkellä en tiiä, mitään parempaa kuin Fazerin sininen!

8. Aika auttaa asiaan kuin asiaan.
- Niin kauanks siitä olikaan? Puoli vuotta vai kaksi viikkoa? Minäköhän mummona sitä uskaltaa taas rakastua? Kerro mihin kellonaikaan mä unohan mun exäni ja poltan kaikki meidän valokuvamme? Ja tapaan uuden "sen oikean"?

9. Te ette sopineetkaan toisillenne yhtään.
- Ahaa, kiva kuulla! Vaan mikset sanonut sitä meille silloin, kun vielä oltiin yhes? Kerran sä nii tiesit niin oisit säästäny multa ne vuodet mun elämästä, jotka käytin mun exään.

10. Kun yksi ovi sulkeutuu, niin uusi ovi avautuu.
-  Entä jos en haluu mitään uutta? Oon aina muutenki tykänny kirppareista ja käytetyistä villasukista. Ja millonkohan tämä niin kutsuttu uusi ovi mulle avautuu? Mun kämpän ovet ainakin on kaikki 70-luvulta eikä oo uutta nähnykkään.. 

11. Kuka mies sinua ei haluaisi?
- Ei oo vaikee keksiä vastausta: Exäni? Ja kaikki ne maailman muut miehet. En kai mä muuten istuis perjantai-iltana yksin kotona nyyhkyttämässä viimeistäkin Nessu-nenäliinaani ryttyyn. 

12. Chicks before dicks.
- Miehiä tulee ja menee - ystävät ovat ja pysyvät. Mutta entäpäs ne ystävät, joilla alkaa olemaan kohta jo lapsia ja kihlasormuksia? Ja entäpäs ne illat, kun kaipaat kainaloa, johon käpertyä? Niiin...Ellet sitten oo miespuolinen ystäväni ja haluu friends with benefits ;) 

13. Saisit kenet miehet hyvänsä. 
- George Clooney? Mr. Darcy? Kaikki maailman homomiehet, joihin rakastuin eron jälkeen? 

14. Iina piristy nyt. Tää ei ole ranta viimeinen eikä loppu ihmisen. Olet vielä nuori ja sulla on koko elämä vielä edessäpäin. 
- Kyllä kyllä, tää on kahden juttu katkollaan, eikä tästä ees kovin pitkää historiaa pysty Discokaan kirjottaan. Mutta jos tässä muijassa ois sellanen piristy -nappula tuolla selkäytimen kohdalla niin silloin oisin Ms.Sunshine ja pirteä kuin peipponen 24/7. 

15. Itkeminen auttaa. Anna lupa tunteillesi.
- No niin silmänaluseni ovat kuivat kolmen viikon itkusessioista. Ainakaan toistaiseksi kyynelkanavani eivät ole umpeutuneet, vaikka Big girls don`t cry.

16. Sinkkuelämä on elämän parasta aikaa.
- Yksin nukkuminen? Ilman haleja jääminen? Hampaiden harjaaminen yksin? Vessanpöntön peseminen itse? Äläpäs puhu höpöhöpöä. Ainakaan toivottavasti tää ei oo mun elämän parasta aikaa!

17. Iina. Olen järjestänyt sinulle sokkotreffit yhden maailman ihanimman ihmisen kanssa. Sä tykkäät siitä varmasti.
- Kaunis ajatus Elina, mutta pitäishän sun jo mun parhaana ystävänä tietää, että edelleenkään ne pitkäfledaiset miehet ei vaan oo se mun juttu. Eikä miehet joiden lempipuheenaihe on "tuli eilen vähän dokailtuu" ja "mun uuessa mersussa on niin ja niin monta hevosvoimaa".

18. Tiiätkö Iina, Matti ja Maijakin eros? Ja Maija on löytänyt uuen ja sillä on elämä nyt niin täydellistä?
- Onnea Maijalle vaan. Mun elämä ei ihan niin täydellistä olekaan.

19. Katsotaan Iina romanttisia leffoja.
- ELINA, ei oikeesti enää yhtään Titanic:a tai Ps. I love you -leffaa.

20. Hanki itsellesi lemmikki.
- Ja catwoman on täällä taas. Kohta mäkin saan oman dokkarin varmaan, joka kertoo kaksikymmentä kissaa omistavasta naisesta, joka vihaa kaikkia maailman miehiä. 

Minulla ei oikeastaan ole muuta vinkkiä eronneen auttamiseen, kuin yksi sana. Ja se ei kuulu, että Iina hei sun täytyy muuttuu, sun elämästä mies puuttuu, sä aina tartut munaan lyhimpään, se johtaa seksiin tylsimpään. Ei, vaan se menee näin; Kuuntele. Ja hokkuspokkus -taikasana on sanottu ja sitä ihmemiestä odotellessa tinderöinti ja baarisäädöt voivat jatkua. 

2 kommenttia: